Badania naukowe

Na Wydziale Mechanicznym prowadzone są następujące prace naukowo-badawcze:

I. Granty NCN, NCBiR, UE

1. „Identyfikacja sygnałów diagnostycznych na podstawie składu chemicznego gazów wylotowych emitowanych z tłokowych silników okrętowych"; kierownik grantu: dr inż. J. Kowalski - 2011-2016 - Opus

2. „Modelowanie wpływu emulsji olejowych na oddolny strumień światła wychodzący z wody morskiej" ; kierownik grantu: mgr K. Rudź - 2013-2015 - Preludium

3. „Opracowanie modelu zmian stanu polaryzacji oddolnego strumienia światła ponad powierzchnią morza" ; kierownik grantu: dr W. Freda - 2013-2018 - Sonata

4. „ELAGLOM - Opracowanie innowacyjnej metody ograniczenia emisji cząstek submikronowych w spalinach i gazach odlotowych" ; kierownik projektu prof. dr hab. inż. A. Charchalis. - 2014-2017 - PBS (Projekt współrealizowany: Lider-Instytut Maszyn Przepływowych; Partner-AMG i RAFAKO)

5. „Towards Intelligent Micro-Bearings - Tribological Aspects" ; kierownik projektu: dr hab inż A. Miszczak - 2014-2016 - 7PR (Projekt współrealizowany: Lider - Politechnika Gdańska; Partner - AMG)

II. Badania statutowe (DS)

1. Badania tribologiczne, zużyciowe i zmęczeniowe węzłów tarcia ślizgowego oraz wybranych elementów konstrukcji okrętowych; kierownik zespołu: dr hab. inż. A. Miszczak, prof. nadzw. AMG

2. „Bezpieczeństwo systemu: operator  - siłownia okrętowa - otoczenie" ; kierownik zespołu: dr hab. inż. L. Kyzioł, prof. nadzw. AMG

3. „Modelowanie pól światła w środowisku morskim w warunkach zanieczyszczenia wskutek działalności technicznej"; kierownik zespołu: dr hab. Z. Otremba, prof. nadzw. AMG

4. „Diagnostyka urządzeń siłowni okrętowych" ; kierownik zespołu: prof. dr hab. inż. R. Cwilewicz

5. „Technologia wytwarzania i diagnozowania elementów maszyn i kadłubów okrętowych" ; kierownik zespołu: prof. dr hab. inż. A. Charchalis

III. Badania Młodych Naukowców (BMN)

1. „Analiza hydrodynamicznego smarowania ferrocieczą stożkowych łożysk ślizgowych ; mgr inż. A. Czaban,

2. „Właściwości optyczne substancji ropopochodnych w wodzie morskiej” ; mgr K. Haule,

3. „Wibrodiagnostyka defektów konstrukcji spawanych ; mgr inż. A. Szeleziński,

4. Diagnostyka i monitoring części maszyn przy użyciu metody emisji akustycznej lub metod wibroakustycznych (Budowa stanowiska do diagnostyki łożysk ślizgowych – projekt stanowiska)” ; mgr inż. G. Gesella,

5. „Badanie właściwości reologicznych olejów smarnych stosowanych w okrętownictwie” ; mgr inż. M. Malinowska,

6. „Analiza parametrów chmury wtryskiwanego paliwa do cylindra silnika okrętowego ; mgr inż. J. Lewińska,

7. „Teoria hydrodynamicznego smarowania poprzecznych łożysk ślizgowych z uwzględnieniem starzenia się oleju” ; mgr inż. G. Sikora.

Podmiot udostępniający: 

Dziekan WM

Wytworzył informację:

R.Starosta
07.03.2017
Wprowadzenie:
R.Starosta 7 Marzec, 2017 - 10:54
Ostatnia modyfikacja:
K.Rudzki 22 Wrzesień, 2017 - 10:44