Dzisiaj jest środa, 26 kwietnia 2017 roku.

Działalność naukowa


Konferencje Seminaria Publikacje Doktoraty

 

Na Wydziale Mechanicznym w 2014 roku prowadzone są następujące prace naukowo-badawcze:

I. Granty NCN, NCBiR, UE

1. „Identyfikacja sygnałów diagnostycznych na podstawie składu chemicznego gazów wylotowych emitowanych z tłokowych silników okrętowych”; kierownik grantu: dr inż. J. Kowalski – 2011-2016 – Opus

2. „Modelowanie wpływu emulsji olejowych na oddolny strumień światła wychodzący z wody morskiej”; kierownik grantu: mgr K. Rudź – 2013-2015 – Preludium

3. „Opracowanie modelu zmian stanu polaryzacji oddolnego strumienia światła ponad powierzchnią morza”; kierownik grantu: dr W. Freda – 2013-2018 – Sonata

4. „ELAGLOM – Opracowanie innowacyjnej metody ograniczenia emisji cząstek submikronowych w spalinach i gazach odlotowych” – kierownik projektu prof. dr hab. inż. A. Charchalis. – 2014-2017 – PBS (Projekt współrealizowany: Lider-Instytut Maszyn Przepływowych; Partner-AMG i RAFAKO)

5. „Towards Intelligent Micro-Bearings – Tribological Aspects” kierownik projektu: dr hab inż A. Miszczak – 2014-2016 – 7PR (Projekt współrealizowany: Lider – Politechnika Gdańska; Partner – AMG)

II. Badania statutowe (DS)

1.Badania tribologiczne, zużyciowe i zmęczeniowe węzłów tarcia ślizgowego oraz wybranych elementów konstrukcji okrętowych; kierownik zespołu: dr hab. inż. A. Miszczak, prof. nadzw. AMG

2. „Bezpieczeństwo systemu: operator  – siłownia okrętowa – otoczenie”; kierownik zespołu: dr hab. inż. L. Kyzioł, prof. nadzw. AMG

3. „Modelowanie pól światła w środowisku morskim w warunkach zanieczyszczenia wskutek działalności technicznej”; kierownik zespołu: dr hab. Z. Otremba, prof. nadzw. AMG

4. „Diagnostyka urządzeń siłowni okrętowych”; kierownik zespołu: prof. dr hab. inż. R. Cwilewicz

5. „Technologia wytwarzania i diagnozowania elementów maszyn i kadłubów okrętowych„; kierownik zespołu: prof. dr hab. inż. A. Charchalis

III. Badania Młodych Naukowców (BMN)

1. „Analiza hydrodynamicznego smarowania ferrocieczą stożkowych łożysk ślizgowych; mgr inż. A. Czaban,

2. „Właściwości optyczne substancji ropopochodnych w wodzie morskiej”; mgr K. Haule,

3. „Wibrodiagnostyka defektów konstrukcji spawanych; mgr inż. A. Szeleziński,

4. „Diagnostyka i monitoring części maszyn przy użyciu metody emisji akustycznej lub metod wibroakustycznych (Budowa stanowiska do diagnostyki łożysk ślizgowych – projekt stanowiska)”; mgr inż. G. Gesella,

5. „Badanie właściwości reologicznych olejów smarnych stosowanych w okrętownictwie”; mgr inż. M. Malinowska,

6. „Analiza parametrów chmury wtryskiwanego paliwa do cylindra silnika okrętowego; mgr inż. J. Lewińska,

7. „Teoria hydrodynamicznego smarowania poprzecznych łożysk ślizgowych z uwzględnieniem starzenia się oleju”; mgr inż. G. Sikora.


Podmiot udostępniający: Wydział Mechaniczny
Wytworzył informację: A. Miszczak 2009-01-28
Wprowadził informację: A. Miszczak 2009-01-28
Ostatnio modyfikował: A. Miszczak 2016-03-31